Alla inlägg den 26 november 2008

Av Sofia Olsson - 26 november 2008 22:17

Lily tyckte det var skönt att komma hem till trygga storebror igen :)

Av Sofia Olsson - 26 november 2008 21:46

Som sagt, det är ett tag sen man skrev något här. Men det har varit lite fullt upp med saker och ting. Tyvärr är det ingen som har nappat på lägenheten. Hoppas att det händer något snart. Vill bara flytta till mitt hus och njuta av att ha en tomt och en öppen brasa, men men.....


I helgen som var, var  jag och Lily nere i Borås och ställde på Terrierderbyt. Det gick helt ok. Lily fick en slät etta med en väldigt fin kritik. Hon blev fyra i sin klass utan CK, tycker att domare var lite snål ;)

Lily hann även fylla 1år i lördags. Snacka om att tiden går fort. Det var inte alls länge sen jag och pappa var och hämtade den lilla söta tjejen i Finland.

Alfons fick vara hemma hos mina föräldrar samt syster. Under lördagen hade syster fest och även där fick han vara med och charma alla. Det kan inte bli så mkt bättre för herrn än att va helt i centrum. Älskade och alldeles underbara Alfons som jag är så otroligt stolt och glad över. Tack Maria för denna underbara hund. Visst att han har varit till salu för en billig peng då och då men snabbt glömmer man det när han tittar på en med sina helt underbara ögon. Och den arbetslust som denna hund har, är helt otrolig. Det finns inget som han tycker är tråkigt. Han hänger med på precis allt. Synd att jag inte har någon film på träningen från Marieviks bergrum.

Det fanns inget han backade för...... balansövningar på vingliga tunnor, klättring upp för branta stegar, hoppa in i en vägg, gjord av kartonger och plastdunkar, klättring upp på biltak mm. Skulle gärna vilja åka dit igen och träna. Både jag och Alfons tyckte det var sjukt kul :)


Jag och Lily får heller inte glömma bort att tacka underbara Elin som lät oss övernatta i hennes urmysiga hus . Gulliga Elin hade även lagt fram ett litet ben på sängen till Lily. Tack så hemskt mycket Elin för en jätte trevlig helg. Vill även tack Maria och Matthias för trevligt sällskap och Marianne som stod ut med mitt terroriserandes i telefonen.

Ovido - Quiz & Flashcards