Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Kurs

Av Sofia Olsson - 26 mars 2011 21:21

Den 5 april ska jag gå en handlingkurs för Gerard O'Shea via Studiefrämjandet, 8 tisdagar á 4 timmar. Ser verkligen fram emot denna kurs, ska bli riktigt kul och intressant. Först och främst är det en kurs för mig och Totte, men beroende på upplägget så kommer jag försöka ta med mig Alfons och Lily. Tyvärr kommer jag missa ett kurstillfälle då jag och hundarna är i Norrland. Vi missar kurstillfället men istället så kommer hundarna visa upp sig på två stycken utställningar istället, en i Överkalix och en i Piteå. Ska bli så himla roligt att visa både Alfons och Lily igen. Sist jag ställde Alfons var på WDS 2008 och sista jag ställde Lily var 2009...... det är ett tag sen   


Men Gerard kör även drop in-träning i Tullinge på måndagar. Jag brukar passa på att åka dit när tid finnes. Jag kan varmt rekommendera det, även om man inte har några planer på att ställa ut sin hund. Detta för att det är en väldans massa hundar, stora som små, skälliga som pipiga, lydiga/olydiga- alltså ett ypperligt tillfälle att träna kontakt, passivitet etc med sin hund. 150:-/gång, men det tycker jag det är värt. 


              Totte (5mån på bilden)- morgondagens stjärna?   

 
 
Ingen bild

maria

27 mars 2011 16:15

det är ju TOPPEN! både drop-in träningen och handllerkursen, superskoj. Tänker alltid att jag borde tipsa fler om den träningen samt kanske att man åker dit gemensamt nån måndag, men det har ännu stannat vid tankar
kram!

Sofia Olsson

27 mars 2011 20:42

Ja, det skulle va jätte kul om man kunde dra dit tillsammans. Endast vid ett tillfälle har jag sett en annan staff på träningen, så det skulle va kul med lite sällskap.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards