Alla inlägg den 1 april 2011

Av Sofia Olsson - 1 april 2011 22:01

Under 3 tillfällen i maj och ett i juni, ska jag och Totte gå en Prova på-räddningshundkurs. Kursen anordnas av SBK, platsen kommer vara någonstans i Stockholmsområdet. Ser verkligen fram emot denna kurs, ska bli riktigt kul och intressant. 


Jag hade funderingar på det redan när Alfons var ung, men tyvärr så blev det inget! Men det har med att göra att jag missuppfattade allt. Jag trodde att det krävdes samma saker som för FM-hund, men icke. Så nu gör vi ett nytt försök, fast med Totte. Hoppas han kommer tycka det är lika kul som jag tror att jag kommer tycka, men det visar väl sig.Håll tummarna för oss att vi kommer gilla det och vill fortsätta med det. Nästa steg är att komma med på en sök-kurs i höst för räddningshundar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards