Alla inlägg den 16 april 2011

Av Sofia Olsson - 16 april 2011 22:43


Fick tips av en kompis, och nu tipsar jag er........ läs denna bok, den är riktigt bra! Jag ger mina hundar Vom og Hundemat till alla mina tre och det funkar jätte bra. Även om den innehåller mestadels av vad dom behöver, så kan det ändå vara bra att veta vad man kan lägga till för saker eller få tips om vad man kan dryga ut maten med. Men en sak som jag verkligen gillar med boken är att dom går igenom vad man bör undvika när man har en sjuk hund, tex en hund med epilepsi eller bukspottkörtel problem (Lilys sjukdom).



   

Av Sofia Olsson - 16 april 2011 21:42

Nu när all snö har smält undan på tomten så dyker allt upp som inte hanns med i höstas- löv, grenar, sopsäckar, takpannor. Eftersom min tomt mestadels består av skogstomt (2400kvm tomt), så finns det ett och annat träd. Ett par granar, björkar och tallar fälldes i höstas, det är det som skall tas hand om nu i helgen, nu när man äntligen får elda. Fast jag gillar det, strosa runt på tomten och fixa när det är varmt och mysigt ute- precis som det har varit idag! Hundarna fick var sin benknota att tugga på ute i solen, det var dom riktigt nöjda med. Det blir till att fortsätta imorgon, men då med hjälp av hela tjocka familjen. 


Bjuder på en bild från i höstas när vi höll på att fälla träden........  

 

Ovido - Quiz & Flashcards