Alla inlägg under augusti 2011

Av Sofia Olsson - 13 augusti 2011 22:28

  

Ord är överflödiga   

Av Sofia Olsson - 11 augusti 2011 23:59

 


Mysigaste och finaste Lily som charmar allt och alla   

Av Sofia Olsson - 11 augusti 2011 22:49



I morgon är det exakt 20 dagar kvar tills vi (jag & min kära far) styr bilen söder ut mot Holland och Leeuwarden för att bla delta på Euro Dog Show 2011. Lite förvånad över anmälningssiffrorna är jag- EuW 88st (42st hanar) och på Cacib Show 42st, trodde det skulle vara fler. Har inte fått någon info om hur många anmälningar det är till den Holländska specialen, men det är säkert något snarlikt. 


 

WISH US LUCK!

Av Sofia Olsson - 11 augusti 2011 22:04



World Dog Show 2011, Paris







Många mil vart det, men det var det värt. Att det skulle gå så himla bra för Totte nere i Frakrike, det hade jag varken trott eller räknat med. Det var 25st i hans klass och jag tror nästan att Totte var bland dom yngsta, precis 10 månader fyllda. Totte skötte sig exemplarisk- pigg, alert och med en riktigt härlig attityd. Trodde nästan att han inte skulle orka med tanke på att vi kom till mässan vi nio och gick inte in i ringen förrän vid 15:30 tiden. Många varv vart det, och för varje utgallring, ju mer nervös vart jag- puh! När jag insåg att vi hade kommit med bland dom fyra främsta så vart jag riktigt glad- Tänk, Totte bland dom fyra bästa juniorhanarna på WDS! Men det vart ingen 4:e placering, inte heller en 3:e placering. Ett sista varv skulle springas innan domaren gjorde sitt val- Garpenborgs Globetrotter, mitt hjärta, slutade som 2:a bästa junior!! Så jävla glad vart jag  

Visst, det var ju synd att missa titeln, det nekar jag inte till. Men jag hade inga som helst tankar på det skulle gå så här bra, så jag är mer än nöjd med en 2:a placering- Världens (näst) finaste Totte!!  


   

Men det är jag är gladast över är hur han hanterar allt- avslappnat, alltid framåt, glad, bekymmerlös och med en härlig arbetslust. Han är verkligen en kanonhund.


 

Tack Maria och Mattias för att jag fick följa med er på denna resa, det var riktigt trevlig och tack för alla fina bilder ni har tagit på oss.








Av Sofia Olsson - 11 augusti 2011 21:39


Ulla Segerström & Bertil Sted-Grens Minnesutställning 



Min lilla stjärna vann juniorklassen med Ck, och i BHKL blev han tvåa efter championhanen och knep därmed sitt andra Cert- så jäkla roligt!  


   

         

 

Ska försöka komma ihåg att lägga in kritiken lite senare. Tack Maria för dom fina bilderna.

Skapa flashcards