Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

WDS 2011

Av Sofia Olsson - 11 augusti 2011 22:04



World Dog Show 2011, Paris







Många mil vart det, men det var det värt. Att det skulle gå så himla bra för Totte nere i Frakrike, det hade jag varken trott eller räknat med. Det var 25st i hans klass och jag tror nästan att Totte var bland dom yngsta, precis 10 månader fyllda. Totte skötte sig exemplarisk- pigg, alert och med en riktigt härlig attityd. Trodde nästan att han inte skulle orka med tanke på att vi kom till mässan vi nio och gick inte in i ringen förrän vid 15:30 tiden. Många varv vart det, och för varje utgallring, ju mer nervös vart jag- puh! När jag insåg att vi hade kommit med bland dom fyra främsta så vart jag riktigt glad- Tänk, Totte bland dom fyra bästa juniorhanarna på WDS! Men det vart ingen 4:e placering, inte heller en 3:e placering. Ett sista varv skulle springas innan domaren gjorde sitt val- Garpenborgs Globetrotter, mitt hjärta, slutade som 2:a bästa junior!! Så jävla glad vart jag  

Visst, det var ju synd att missa titeln, det nekar jag inte till. Men jag hade inga som helst tankar på det skulle gå så här bra, så jag är mer än nöjd med en 2:a placering- Världens (näst) finaste Totte!!  


   

Men det är jag är gladast över är hur han hanterar allt- avslappnat, alltid framåt, glad, bekymmerlös och med en härlig arbetslust. Han är verkligen en kanonhund.


 

Tack Maria och Mattias för att jag fick följa med er på denna resa, det var riktigt trevlig och tack för alla fina bilder ni har tagit på oss.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards