Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Tålamod

Av Sofia Olsson - 5 september 2011 12:42


För ca 4 veckor sedan så gjorde Alfons illa ögat. Han pep till, jag tänkte bara att det var något tillfälligt, men icke. Vid veterinärbesöket konstaterades det att han hade fått ordentligt sår på hornhinnan. Först provade vi med antibiotikassalva under en veckas tid och sen var vi tillbaka för återkoll- ingen förbättring. Kändes lite surt, men men..... Ännu en vecka med antibiotikasalva och Silkeye och sen ett återbesök- samma igen, ingen förbättring. Denna gång fick vi med oss serum hem, utvunnet ur hans egna blod. Detta skulle hjälpa läkningsprocessen ännu mer. Detta skulle ges 3ggr/ dag, en droppe i höger öga. Nu är vi inne på 4:e veckan av behandlingen- lite småjobbigt men det går åt rätt håll.


Men jag kan inte sluta imponeras av Alfons tålamod. Jag vet att han har förbannat ont, men ändå låter han mig och hela min familj hålla på och droppa han 9ggr/ dag i ögat. Visst, han smårycker lite med huvudet men det är allt. Nu när jag var i Holland med pappa (oftast han som hjälper mig med hundarna) och tävlade fick resten av min familj rycka in och behandla han, helt utan problem. Skönt att veta att man har en hund man kan lita på helt, att han aldrig någonsin skulle få för sig att höja läppen åt någon. Jag vet att jag själv att hade tröttnat för länge sen. 


Det värmer i hjärtat när man får höra att man har en så himla go, stabil och snäll hund som tillåter att man gör vad som helst med han. Då vet man att man har gjort ett bra jobb och att den tid man har lagt ner, faktiskt lönar sig.


För mentalitet, det är A och O för mig!  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Skapa flashcards