Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofia Olsson - 23 oktober 2011 07:12


Snart bär det av för att träffa några glada människor och hundar från räddningshunds kursen. Självaste kursen är avslutad,men träningen förstätter. Vi måste försöka hålla igång tills info-mötet den 17 januari, då Mona(kursledaren under våren -och höstens kurs) ska presentera dom 4 nästkommande träningstillfällen, inträdesprovet och upplägget för självaste räddningshundsutbildningen.


Vissa saker krävs för att få göra utbildningen- röntgen, mh och en underskrift av sin närmsta chef att man kan få avvika från jobbet med kort varsel, om man skulle bli inkallad för uppdrag. Än så länge har vi genomfört röntgen, resultat: HD A & ED 0!!     Kändes så förbannat skönt när Maria ringde och berättade att han var fri runt om- resultatet kunde inte bli så mycket bättre. Mh ska vi göra nästa söndag, den 30:e oktober. Och vilken tur man har då, att man fick tag på på en plats. Det verkar inte vara det lättaste just nu, men ibland ska man har tur. Pappret för underskrift ska jag också lämna in, men det är nog det som är lättast att få tag på.


Well, nu måste vi bege oss mot Ekerö. Vi får se om Totte tänder till snart, för just nu ligger han på rygg i soffan och drar ett par riktigt tunga stockar.


Bjuder på en bild från vårens prova på-kurs när Totte var riktigt ladda

 

Av Sofia Olsson - 22 oktober 2011 20:39

Fy skäms på mig! Det är bra länge sen jag uppdaterade bloggen- dåligt! Men helt ärligt så har jag inte orkat blogga, men jag ska försöka ändra på det nu.


Det har funnits en hel del att skriva om, för jag kan lova er, vi har inte legat på latsidan. Vi har hunnit med kurser, träningar, sjukdomar, Europa Vinnare -11 i Holland, utställningar hemma i Sverige, röntgen mm. och nästa helg är det MH. 

Ska ladda över alla bilder till datorn i veckan, sen ska jag försöka blogga ikapp.




  Garpenborgs Unicornico Atomico & Garpenborgs Globetrotter





  Finaste syskonen, Alfons och Vera





  Mitt älskade gäng <3

Ovido - Quiz & Flashcards