Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Träning

Av Sofia Olsson - 23 oktober 2011 07:12


Snart bär det av för att träffa några glada människor och hundar från räddningshunds kursen. Självaste kursen är avslutad,men träningen förstätter. Vi måste försöka hålla igång tills info-mötet den 17 januari, då Mona(kursledaren under våren -och höstens kurs) ska presentera dom 4 nästkommande träningstillfällen, inträdesprovet och upplägget för självaste räddningshundsutbildningen.


Vissa saker krävs för att få göra utbildningen- röntgen, mh och en underskrift av sin närmsta chef att man kan få avvika från jobbet med kort varsel, om man skulle bli inkallad för uppdrag. Än så länge har vi genomfört röntgen, resultat: HD A & ED 0!!     Kändes så förbannat skönt när Maria ringde och berättade att han var fri runt om- resultatet kunde inte bli så mycket bättre. Mh ska vi göra nästa söndag, den 30:e oktober. Och vilken tur man har då, att man fick tag på på en plats. Det verkar inte vara det lättaste just nu, men ibland ska man har tur. Pappret för underskrift ska jag också lämna in, men det är nog det som är lättast att få tag på.


Well, nu måste vi bege oss mot Ekerö. Vi får se om Totte tänder till snart, för just nu ligger han på rygg i soffan och drar ett par riktigt tunga stockar.


Bjuder på en bild från vårens prova på-kurs när Totte var riktigt ladda

 

 
 
danne

danne

23 oktober 2011 10:19

Shit va skoj!!!!

http://kennelsacredheart.blogspot.com

Sofia Olsson

23 oktober 2011 13:04

Ja, det är en riktigt rolig träninsform :-)

 
Liza

Liza

1 november 2011 08:05

Hej!

Vad spännande detta med räddningshund, ska bli kul att följa det i bloggen :)

Hur gick det på mh´t i helgen?

Kram Liza

http://witastaff.blogg.se

Sofia Olsson

21 november 2011 21:16

Hej!

Ja, det ska bli jätte roligt och spännande. Vi ser verkligen fram emot det.


Mh:t gick också bra - glömt bort hur roligt det är att gå sådana banor.



Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards