Alla inlägg under april 2012

Av Sofia Olsson - 16 april 2012 21:43



Ja, nu är det nog dax att skriva några rader om bland det roligaste jag har upplevt inom hundvärlden.


Min lilla skit Totte hade ju lyckats med att kvala in sig till finalen i Vinterträdgården på Grand Hotell genom BIS2-placeringen i Piteå förra våren. Så när våren kom till stan i början av Mars, var det dax för finalen.

Många fina hundar var det. Om jag inte minns helt fel så var det 23 st hanar och 27 st tikar, alla möjliga olika raser.

Hundarna möttes två och två..... Totte mötte fem urfina hundar innan han stod som slutlig vinnare bland alla hanar.

Domare var Göran Bodegård och han öste vänliga ord över min finaste Totte.


Så låt mig mig presentera Årets Hanvalp 2011 och Runner Up i Puppy Of The Year......



  Garpenborgs Globetrotter  



(alla bilder är tagna av duktig Emelie Karlsson- TACK!)

 

Garpenborgs Globetrotter och den vinnade tiken


 

Fina Sennen-killen som blev tvåa bland alla fina hanar (vet tyvärr ej namnet)


 


Fina bucklan vi fick med oss hem







Ovido - Quiz & Flashcards