Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Västerås

Av Sofia Olsson - 3 maj 2012 23:38



I söndags var det dax för utställning i Västerås. Klockan 07:00 hämtade jag upp Anna i Tullinge centrum och ca 08:30 parkerade vi bilen vid hallen. Det vart en riktigt toppendag för både mig och Anna. Totte vann unghundsklassen med Ck och sen utsågs han även till bästa hane för dagen med cert. Anna och Christers fina uppfödning Malte (Amicusbull Aquatilis) knep åt sig vinsten i championklassen och tillslut placerade han sig som tvåa i bästa hane efter Totte. Grattis till er och Maltes matte Sara. När bästa hane var klar så var det bara att vänta in tikarna- vilken brukar kunna ta ett tag med tanke på att tikklasserna alltid brukar va mycket större än hanklasseran.

Men efter lite väntan så fick vi gå in i ringen och denna dag lyckades min lilla grabb trava till sig ett BIR för domare Birgitta Hasselgren. Vi väntade kvar till finalerna men då hade luften gått ur Totte- han orkade inte showa loss längre. Men vi kom med i första gallringen tillsammans med 7-8 st andra fina terriers (domare Benny Blid von Schedvin) men sen räckte det inte till. Jag var nog minst lika trött som Totte, så jag var ganska nöjd med att få styra bilem hemåt med en BIR-hund i bakluckan.


Tack Sara, för det trevliga sällskapen i både bilen och utanför ringen. Vill även tacka för bilderna du hann med att ta på oss.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards