Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Bortsprungen Lily?

Av Sofia Olsson - 18 juli 2012 22:14


När jag är ute med hundarna så är Lily alltid lös. Hon skulle aldrig få för sig att springa efter vilt, dra efter andra hundar/människor, gå på spår etc. Hon har alltid stenkoll på vart man är och är nog aldrig längre bort än 5-6m, och så har det alltid varit.

Nu på kvällen när jag var ute med dom i skogen så var hon plötsligt borta. Jag ropade, visslade....... ja, jag gjorde nog en hel del olika läten för att hon skulle komma tillbaka. Efter någon minut började jag blir orolig, just eftersom hon aldrig har drar. Plötsligt kom hon springandes efter stigen- glad och nöjd, slickandes nöjt runt munnen. Hmm, vad har hon ätit för äckligt denna gång? Tänkte inte mer på det, promenade fortsatte längs stigen.
Lily springer framför mig, hoppar upp på en stubbe (hon har lärt sig att hoppar man upp på saker så får man belöning) och viftar på svansen glatt. Jag stoppar ner handen i fickan för att ta ut tuben med hummerost....... borta!
Förstår att jag hade tappat den men orkar inte leta efter en tub i stora skogen. På väg tillbaka mot bilen så piper Lily iväg till ett ställe jag stannade på tidigare för att fota lite. Väl framme hos Lily ser jag varför hon inte ville komma på inkallning och varför hon hade så bråttom tillbaka- hummerosttuben! Där låg den, söndertuggad och halvt uppäten. Får se hur hon kommer må under natten
:-)

 
 
Marianne

Marianne

18 juli 2012 22:20

Var den full också, tuben? Inte bra för söta Lily, inte... Säkert gott dock :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

Sofia Olsson

18 juli 2012 22:24

Ganska nyöppnad :) Men när Lily hittar på tokigheter, då får man glatt glida med, även om det betyder att min skönhetssömn får lida :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Skapa flashcards