Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Sofia Olsson - 23 juli 2012 21:02


Vackraste Busan var riktigt på g vid kvällens träningspass <3

Av Sofia Olsson - 23 juli 2012 11:52


I lördags åkte jag och hundarna till Köping Int. utställning. Totte blev 3:a i uhkl utan ck. Jag får se hur jag gör, men antagligen blir det Askersund och sen blir det nog en lite viloperiod för Totte från utställningar. Han känns inte lika pigg på det just nu, och då är det bäst att vila en stund så man inte pressar på för mycket.

Nog om det, nu ska jag berätta om min vackra veteran istället. Jag har verkligen sett fram emot att få visa Alf i veteranklass, och jag kan lova att han har nog längtat lika mycket. Alf är en hund som älskar att få vara med och han gillar verkligen att visa upp sig. Lyckan var total för han när han fick all uppmärksamhet för någon minut. Han blir så glad att han svårt att hålla ihop ibland, han är lite överallt liksom. Hur som helst blev min vackraste Alf bästa veteran för dagen. Han fick CK vilket jag inte hade räknat med, och sen slutade han precis utanför placering i bästa hane (5:eplacering). Min vackraste och gladaste veteran! Vi saknade er, Maria och Alfs enda syster Vera. Jag hade verkligen sett fram emot att få se tokstollarna tillsammans i ringen. Det enda som avslöjar deras ålder är dom gråa stråna över kroppen.

Vi väntade på finalen i någon timme för att domaren inte ens skulle känna på Alf. Jag kan verkligen ta att man inte blir utplockad bland dom främsta tom att vi hamnar sist, MEN jag tycker det är domares plikt att behandla alla hundar lika. Den portugisiska domaren slängde ett öga mot Alf vid genomgången, inget mer. Alla andra hundar klämde han igenom, tittade på deras rörelser och frågade hur gamla dom var etc- inget av detta gjorde han med Alf! Det tycker jag är riktigt illa gjort!

Bjuder på två bilder, en där jag har lyckats med att få han att hålla i säkerhetsnålen på baksidan och en när vi ligger i tältet och vilar. Jag älskar den bilden, den visar verkligen hur nöjd han är över att få va med!

Ovido - Quiz & Flashcards