Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

BIR-veteran

Av Sofia Olsson - 23 juli 2012 11:52


I lördags åkte jag och hundarna till Köping Int. utställning. Totte blev 3:a i uhkl utan ck. Jag får se hur jag gör, men antagligen blir det Askersund och sen blir det nog en lite viloperiod för Totte från utställningar. Han känns inte lika pigg på det just nu, och då är det bäst att vila en stund så man inte pressar på för mycket.

Nog om det, nu ska jag berätta om min vackra veteran istället. Jag har verkligen sett fram emot att få visa Alf i veteranklass, och jag kan lova att han har nog längtat lika mycket. Alf är en hund som älskar att få vara med och han gillar verkligen att visa upp sig. Lyckan var total för han när han fick all uppmärksamhet för någon minut. Han blir så glad att han svårt att hålla ihop ibland, han är lite överallt liksom. Hur som helst blev min vackraste Alf bästa veteran för dagen. Han fick CK vilket jag inte hade räknat med, och sen slutade han precis utanför placering i bästa hane (5:eplacering). Min vackraste och gladaste veteran! Vi saknade er, Maria och Alfs enda syster Vera. Jag hade verkligen sett fram emot att få se tokstollarna tillsammans i ringen. Det enda som avslöjar deras ålder är dom gråa stråna över kroppen.

Vi väntade på finalen i någon timme för att domaren inte ens skulle känna på Alf. Jag kan verkligen ta att man inte blir utplockad bland dom främsta tom att vi hamnar sist, MEN jag tycker det är domares plikt att behandla alla hundar lika. Den portugisiska domaren slängde ett öga mot Alf vid genomgången, inget mer. Alla andra hundar klämde han igenom, tittade på deras rörelser och frågade hur gamla dom var etc- inget av detta gjorde han med Alf! Det tycker jag är riktigt illa gjort!

Bjuder på två bilder, en där jag har lyckats med att få han att hålla i säkerhetsnålen på baksidan och en när vi ligger i tältet och vilar. Jag älskar den bilden, den visar verkligen hur nöjd han är över att få va med!

 
 
Ingen bild

maria

23 juli 2012 13:20

åh finaste killen! ja d var synd att systeryster sitter här hemma med stygn i käften :-) nå, vi kommer och ger ALf en match snart :-) Trist dock att domaren inte ens höll god min och kände igenon honom! suck, just den där otrevliga känslan av att bli diskriminerad är inte nice alls

kram!!!

Sofia Olsson

23 juli 2012 18:12

Ja, jag hoppas vi ska springa runt med våra vackra vetaraner tillsammans snart :) Ja, man blir faktiskt lite irriterad över sådant sker i finalringen.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Olsson - 16 mars 2013 14:14

Idag åkte vi ut en sväng till mitt favoritställe. Två timmar blev det ute i solen. Hade helst av allt spenderar ett ex antal timmar till ute på isen, men men....... Hundarna är nöjda och nu när vi är hemma, så nu blir det lite bentuggning och slapp...

Av Sofia Olsson - 15 mars 2013 23:44

Dessa tre underbara ger mig så mycket kärlek och glädje ?...

Av Sofia Olsson - 17 oktober 2012 21:54

Efter en snöig bilresa till Hamar från Sälen, men några minuter tillgodo entrade vi den trevliga utställningshallen. Totte som nu har hunnit bli två, gick in i ringen i en väldigt stor öppenklass- hela 17st! Endast 3 st fick excellent och Totte slog ...

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17

Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga. Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkt...

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04

Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undr...

Ovido - Quiz & Flashcards