Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofia Olsson - 8 augusti 2012 15:17


Idag var ett massagebesök för hundarna inbokat hos Frida i Casa DeVeritas. Duktiga jag börjar med att försova mig det grövsta....... 08:35 vaknar jag, 09:00 skulle jag va i Åkersberga.

Först ut var Lily. Frida hittade några ömma och stela punkter som efter lite knådning vart betydligt mjukare. Efter en stund när Lily förstod vad det hela gick ut på, då drog hon en suck och började njuta istället. Tror Lily kommer uppskatta nästa veckas återbesök.

Efter det var det Farbror Alfs tur. Det var ju lite av här ute allt började. Alf och jag gick nämligen på valpkurs för Frida, bakom deras hus för dryga sju år sedan. Även på Alf hittade vi några stela muskler, men i övrigt var det inget allvarligt. Frida berömde han för hans fina kondition han är i- min vackra! Alf undrade lite i början vad hon höll på med. Men precis som med Lily, så slappnade han av efter en stund när han förstod vad det hela gick ut på. Återbesök även för honom nästa vecka.

Totte, han förstod sig inte riktigt på det där med massag. Lite småläskigt var det allt, men det är sånt som släpper. Även på honom hittade vi små stela muskler. Totte har inte haft samma driv i sina steg på sistone, och på promenaden efter Fridas helande händer så märkte jag skillnad på en gång. Han har rullat in i pass några gånger, men inget av detta syntes nu. Totte ska även han på återbesök nästa vecka, ska bli kul och se vad han tycker då.

Frida, jag är oerhört tacksam att du tog din tid och kände igenom mina grisar och jag ser verkligen fram emot nästa vecka........ tror även mina hundar delar samma tanke, även om Totte var lite mer skeptisk mot det.

Av Sofia Olsson - 6 augusti 2012 22:04


Klockan 15:00 i morgon har jag tid för Lily hos veterinären för att kolla vad det är för knöl jag har hittat bak vid hennes käke. Det är inget som sitter i skinnet, utan vid käkbenet och man kan liksom grabba tag i den. Hon ömmar inte, men jag undrar verkligen vad det är. Jag hoppas innerligt att det inte är något allvarligt. Försöker hålla alla sådan tankar långt långt borta, får ta itu med allt sånt i morgon när vi har träffat veterinären. Vill bara att min lilltjej ska må bra.

Av Sofia Olsson - 2 augusti 2012 20:35


Jag tänker inte skriva så mycket, tycker bilden talar för sig själv

Skapa flashcards