Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Sofia Olsson - 16 mars 2011 22:36


I måndags var jag med alla tre hundar på Redog i Västerås. Ville bara att Stefan skulle känna/klämma igenom alla tre och se om dom mådde bra fysiskt- och att dom mådde bra!


Först ut var Alfons.......... "Vilket musklepaket, han har två filéer till rygg"- sa Stefan. Han klämde/kände/bände, nästan så att jag trodde att Alf skulle gå sönder, men icke. Han tittade på Alfons rörelser i både skritt och trav, inga problem där inte. Men som jag alltid har tyckt, så vrider Alfons sitt högra knä en aning utåt när han skrittar, vilket Stefan höll med om. Men det är så pass lite och knappt märkbart att det inte har någon som helst påverkan på han. Alfons belastar sin vikt jämnt fördelat på alla fyra ben- skönt! Stefan var riktigt imponerad av både hans fysik och hans mentalitet....... " Gud, vilken himla trevlig hund, jag får göra precis vad jag vill med han"- sa Stefan flera gånger. Och det är så han är- genomsnäll och accepterar allt hantering. 


Måste erkänna, att när jag gick ut med han till bilen för att hämta Lily, så kände jag mig så förbaskat stolt. Stolt och så oerhört glad över att äga en sådan toppenhund!

  


Igår, tisdag, var det dax för en annan hälsokoll för Alf- patella och ögon.

Denna gång åkte vi till Norrtälje Djurklinik för att låta Ann Lundqvist kolla patella och Björn Ekesten ögonlysa. Resultatet blev UA på båda undersökningarna, great!

Även denna gång fick han mycket beröm för sin mentalitet. Känner mig jävligt glad, rent ut sagt!   

Av Sofia Olsson - 16 mars 2011 22:18

Garpenborgs Unicornico Atomico

s52170/2004


  


Född: 2004-07-15   


HD: C

AD: UA

HC: gen clear

Patella: UA, 2011-03-15 (6 1/2år)

Ögonlyst: UA, 2011-03-15 (6 1/2år)

L2HGA: gen clear

Höjd: 42cm


MH: Känd mentalstatus, 1:a på skott

Utställning: 1 Cert, 1 BIR

Lydnad: 2* 1 förstapris i Lkl 1


Övrigt: Testad negativt för demodex, i samband med forskningsprojektet.




Ovido - Quiz & Flashcards